Tänään tuli postissa Sällin valionarvon vahvistus. Olin avaamassa tylsää kennelliiton jäsenmaksua... "Suomen tottelevaisuusvalion arvo on vahvistettu australianpaimenkoiralle Särkivaaran Sähäkkä Sälli."

Olen tässä miettinyt, miten kannattaisi treenejä jatkaa. Onhan nämä korjaustoimenpiteet ihan perusjuttuja, mutten ole niitä paljon harrastanut, tyhmä minä. Ekana toimenpiteenä on kilpailunomainen treenaaminen eli liikkeitä sarjoissa. Ts. palkkaamattomuustreenejä. Toisena mietin, että mun täytyy yrittää erottaa ruudun ja ohjatun merkit toisistaan, ts. kertoa koiralle, mitä on tulossa. Tuolla palkkaamattomuusjutulla yritän saada esille vinot perusasennot ja luovutusasennot, jotta pääsen niitä korjaamaan. Merkkiä pitää itsessään vahvistaa, oisko kiertäminen, pitää miettiä. Mun silmään nimittäin pistää aina, kun koira hidastaa ennen merkkiä, ruutua, luovutusasentoa... Paitsi ennen tunnaria saisi kyllä vähän hiljentää. ;o)